LOVELY NOLIE!

Assalam..this is about me..my life..my journey..my joy and my pain..my good days and my bad days...

Thursday, August 5, 2010

Encik Audit and me.

dah setel! hahahah tp lama gak encik audit tu mengaudit ofis aku ptg semalam. penat aku bebel2 kat dia ape tugas2 yang unit aku kena buat. rupanya dia taktau ape2 pasal OSC...aku terangkan asal-usul OSC, kerja2 yang dibuat, peranan kpd organisasi lain.huhu harap2 dia faham... dan yg paling mengejutkan aku rupanya ofis aku dah melangkau tahap yang dia harapkan berdasarkan penghargaan yang OSC MDHS dapat sepanjang tahun 2007 hingga 2009..huhu bangga bangga...aku pon xsangka sebab aku ingat perhargaan yg kitorang dapat tu biasa2 jer...hahaha sangat sengal!

so petang ni ade mesyuarat penutup audit, harap2 sgt dapat dengar berita gembira dari pihak audit SIRIM QAS tu..(praying..praying...)

*pesanan ikhlas : Audit kualiti bersamaan dengan objektif jabatan yang boleh di ukur!

sila ingat stiap kali korang buat objektif jabatan untuk di ISO kan. kalo korang tak buat cmni nti time dia datang audit korang gak susah sbb -Organisation's objectives must be measurable and can be proved by report or graphs- ni dalam buku panduan audit, encik audit tunjuk kat aku..huhuhuh

so kesimpulannya aku tau dah nape kes OSC kena audit 2 hari tu. rupanya unit aku ade 3 objektif. yang tak bestnyer yang boleh diukur hanyala 1 sahaja. lagi 2 objektif tu xley pakai..huhu ni yg penat bebel kat encik audit semlm. bila dah bebel2 camtu sbb satu je bleh pakai so OSC tak kena audit sampai 2 hari..semlm jer dah setel!


** lagi berita penting untuk aku yang semakin nak jadi FUTURE B2B nie...

1) dah start cari checklist untuk perkara2 penting sepanjang bergelar B2B untuk perancangan yang lebih jelas dan tak tesekat2...
2) makin rajin hop-hop blogger B2B yang femes untuk cari2 nasihat berguna
3) hari2 cari vendor and bandingkan harga2 perkhidmatan dorang.
4) perbualan dengan Qasehku sayang (F la sape lagi) sekarang hanya mengenai PERKAHWINAN!
5) da semakin terel wat bunga dip.heheheh (malam td je dapat buat 16 kuntum bunga dip..fuhh chaiyok nolie!)
6) tanya kakak kesayangan saya yang nak kawen tu ape preparation dia nak kawen bulan 12 nie..nak wat contoh..(sayang Kak Su (@_*)...)
7) tgh pk2 camane supaya blog aku ni jugak jd blog B2B yang dapat jd rujukan kepada B2B lain..aku nak kongsi dengan dunia yang aku juga dah nak jadi B2B!!!!

Chow!

No comments:

Post a Comment