LOVELY NOLIE!

Assalam..this is about me..my life..my journey..my joy and my pain..my good days and my bad days...

Thursday, August 19, 2010

checklist majlis TUNANG



Sebab2 list dikeluarkan:

1)Tetamu
Tetamu mesti ramai sebab kalo anda semua perasan ade Majlis Duduk Orang. Duduk org tu maksudnyer majlis aturkan kerja2 orang yang berkaitan utk kenduri kawen nti. (aku tak pakai katering...nti Uwan bising kate tak meriahla takde org masak2 kat umah...diingatkan jugak aku ni budak kampung hehehe)

2)Goodie bag tu tak konfem lagila...

3)Baju tunang.
hmmm kaler putih suci bleh tak? kang ade plak yang cop majlis nikah kang...hmmm igt nak kaler unggu sof gitu...(sejak bila plak aku suka unggu nie?)

4)Make up.
ni satu lagi..nak kena cari juru mekap la. takpe nti cari vendor yg leh buat sumer termasuk ngn mini pelamin. agak2 mini pelamin tu perlu ke? malula...huhuhu

5) Fotografi
ada 2 pilihan...Qayyumstudio ataupon Sricandid..tp dgr2 kak Ju sricandid tgh cuti.hmmm taktau lagila...

6) Dulang Hantaran
Untuk pengetahuan, aku bercadang dulang hantaran hanya sekali je hantar. time majlis sanding nanti dah takde dah hantaran nie. sebab tu dulang hantaran banyak..cadangan 9 lawan 11 trus. tp ni pon akan di 'cut' oleh aku..huhuhuh kena fight dgn F nie..

7) Undangan
Family belah aku, family F and mayb kwn2 skit tapi.... (ade tapi jugak tu...)kalo boleh aku nak hanya family sahaja...tp tak mungkin hanya family sbb mak aku dah cadang untuk buat Majlis Duduk Orang sekali pd hari yang sama...hmmm mcmane ek?

8) Makanan untuk majlis tunang...masakan kampung sbb ni majlis tunang jer..menu faveret family: a) daging masak itam
b) sayur campur delima
c) paceri nenas
d) ikan masin + ikan tenggiri goreng
e) bahulu ikan Makngah Sri Menanti hehehe (sedap tau!)
f) dessert aiskrim vanila

hmm ade gaya mcm syok sendiri jer...heheheh malu lak...

Agak-agak ade lagi ke yang kurang? boleh tolong nasihat tak kawan2?

No comments:

Post a Comment