LOVELY NOLIE!

Assalam..this is about me..my life..my journey..my joy and my pain..my good days and my bad days...

Tuesday, November 30, 2010

Aku dah setahun!

Salam...

Aku baru setahun,
merangkak, berhingus, tak cukup ilmu,
kurang dari segalanya,

Aku baru setahun,
tiada hasil baru pucuk daun hijau,
belum ade buah manis untuk aku kongsi,

aku baru setahun,
masih tercari-cari ilmu yang perlu,
masih perlu berpaut pada yang tua,
masih perlu bertanya itu ini,
masih kurang pasti pada segala benda,

aku baru setahun,
hari ini genap setahun,
aku sedar kurang itu ini,
ilmu yang perlu aku cari akan terus ku cari,

Aku baru setahun,
tapi aku sedar...
aku dah setahun!

(Salam...tiada apa yang dapat kugambarkan dengan kata-kata melainkan nukilan ku diatas sebagai mengambarkan hari ini aku dah setahun bekerja sebagai pegawai kerajaan. Aku berdoa agar aku dapat mengharungi pahit getir-liku hidup seorang pegawai kerajaan. dan aku berharap aku buat yang terbaik untuk diriku, keluargaku, hidupku dan juga masyarakat disekelilingku..amin..)

No comments:

Post a Comment