LOVELY NOLIE!

Assalam..this is about me..my life..my journey..my joy and my pain..my good days and my bad days...

Sunday, April 3, 2011

IKEA Hacker!


Salam...

Aritu aku bosan takde ape nak buat kat umah. Umah dah kemas, masak pon dah..Ape nak buat ek. Nak baca buku takde mood. Tv takde rancangan menarik..Aku bosan.....

Skali aku ternampak frame gambar IKEA yang aku beli banyak-banyak
tu. Datangla idea jahat a.k.a gatal tangan aku nie. Nak kasi cantik daripada kosong je kan. Aku pon bongkar bekas DIY aku masa kawen aritu. Ade glue gun, ade bunga-bunga kecik, ade manik-manik silver, ade manik besar untuk bunga telur skali ngan gunting. (haaa ni barang-barang yang diperlukan..malas nak ulang dah.)

Barang-barang yang terlibat. Ni kes aku dah gam baru aku amek gambar..oh sungguh biasa terlupa buat apa-apa amek gambar dulu.

Hahahah kureng betul aku nie..tiba-tiba je gambar dah siap yang aku letak. Hahahah Sorry...
1) Frame tu boh bunga-bunga kecik tu dan gam ikut suka, ikut kreativiti anda je...
2) Pastu susun-susun silangkata eh silap..susun manik-manik tu ikut suka jugak. Manik yang tergantung tu manik dari bunga telur kawen aku yang lebih. Heheheh

Jeng!! Dah siap boh gambar dah. Gambar konvo aku..Dalam gambar tu aku, hubby and adik lelaki aku yang kat belakang tu. Huh sungguh tak formal gambar konvo itu. Ade ke amek gambar dekat fire extinguisher tu? Hahahah. Abaikan...

Yang ni plak aku buat pakai manik-manik kecik yang slalu orang jahit kat baju tu..Bahan-bahan dia frame, manik dan gam je..kena tekun gak sebab agak messy bila nak lekatkan manik banyak2 tu..just gam banyak-banyak dan tabur manik then tekan2 kasi manik terbenam dalam gam supaya tak tertanggal. Lapik tempat kerja kraf anda supaya tak membazir manik. Huhuhuh (macam ulat gonggok merayap kat frame kan??eii geli...)

Selamat mencuba...

Note: Gambar kawen aku segan nak tunjuk yang dah frame..hahahah

2 comments:

  1. Salam. Tumpang tanya, dulu awak beli frame di IKEA ni berapa? Dan sekarang ada lagi tak sebab saya browsed di website IKEA tak jumpa. Thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..rasenya dah xde yang plain..yang ade skang ni kayu dia kaler biru merah ijau..beli je yg kaler2 tu blek umah spray warna putih. itu yang sy buat skang ni.then bleh diy dah..hope this help..

      Delete